La pas prin București… Cartierul Armenesc, Cartierul Evreiesc

După ce am revenit din Cipru/Armenia aveam ceva treabă prin București, așa că am mai rămas o zi și prin capitala noastră.

Am profitat de acest lucru să ajung prin locuri pe care nu le-am mai vizitat până acum.

Întâmplarea a făcut să am treabă chiar lângă Cartierul Armenesc 🙂

Aici am găsit câteva clădiri cu arhitectură frumoasă și, bineînțeles, Biserica Armeană „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril” .

Biserica a fost construită în 1911, fiind monument istoric. Exteriorul este în renovare.

A urmat Cartierul Evreiesc:

Templul Coral, clădire superbă. Se poate vizita luni-joi 10:00-14:30, vineri 10:00-12:30, taxa de intrare fiind 20 lei;

Templul Unirea Sfântă, unde este găzduit „Muzeul de Istorie și Cultură a Evreilor din România. Program luni-joi 10:00-15:00, duminică 9:00-12:30;

Sinagoga Mare, clădită în anul 1846, declarată monument arhitectonic de către Academia Română. Aici este găzduit „Muzeul Holocaustului„. Program vizitare luni-joi 9:00-14:00, vineri 9:00-12:00;

Teatrul Evreiesc.

Am pus programul ca să știți, în caz că vreți să vizitați. Eu am prins peste tot închis, era vineri ora 13 😂

Am luat o pauză de cafea la Miau Cafe, după care am mers la probabil cea mai veche biserică din București, Bucur Ciobanul.

Ultimul obiectiv a fost vizavi, Mănăstirea Radu Vodă, ctitorită de voievodul Alexandru al II-lea Mircea (1568-1677).

De aici am plecat spre Centrul Vechi la Hanu’ lui Manuc, să mănânc un meniu de prânz 😁

Până acolo am trecut pe lângă Fântânile din Piața Unirii, care încă nu aveau apă, și de unde se vedea Palatul Parlamentului.