O plimbare prin nordul litoralului bulgăresc

Dacă tot au ridicat bulgarii restricțiile complet, și ei sunt de ceva timp pe lista noastră verde, nu puteam să ratez ocazia și le-am făcut o scurtă vizită în weekend-ul ce a trecut 🙂

Granița am trecut-o pe la Vama Veche în ambele sensuri.

Nu ni s-au cerut decât actele de identitate (pașaport sau carte de identitate) și talonul mașinii, absolut nimic în plus (test, dovadă vaccin etc), nici la dus, nici la întoarcere.

Nu ne-au întrebat unde mergem când am intrat în Bulgaria, și nici de unde venim când ne-am întors în România.

Totul a decurs exact ca în vremurile bune 🙂

Când am plecat am stat 20 minute în vamă, aveam vreo 20 de mașini în față împărțite în două cozi. La întoarcere a fost multai liber, aveam trei mașini în față, a durat fix 5 minute.

Vinieta am cumpărat-o online, de pe site-ul oficial web.bgtoll.bg

Am luat-o pe cea de weekend, 10 leva, care este valabilă de vineri ora 12:00 până duminică ora 23:59.

Confirmarea a venit imediat pe email. Atenție, e posibil să nu o primiți în Inbox, ci în Spam.

Găsiți pe site și celelalte variantele de vinietă.

Apropo, 1 leva era aproximativ 2,50 lei, mai exact 2,58 la casa de schimb în Constanța și 2,54 pe Revolut.

Tyulenovo

Prima oprire a fost în satul Tyulenovo, aflat la mai puțin de 40 km de graniță.

După aceea am mers spre Ogancheto, un câmp pustiu deasupra Mării Negre, lângă satul Kamen Bryag, aflat la vreo 6km de Tyulenovo.

„Ogancheto” se traduce „micul foc”. Denumirea vine de la o conductă de gaz abandonată la capătul căreia arde o flacără neîncetat de vreo 50 de ani.

Focul „Ogancheto” satul Kamen Bryag

Am înțeles că e o tradiție să se organizeze concerte pe data de 30 iunie și ca lumea să se strângă aici pentru a sărbători primul răsărit din iulie.

Următoarea oprire a fost în satul turistic Rusalka.

Nu prea știam la ce să ma aștept. Aici de fapt este o bază de tratament cu apă termală situată pe malul mării.

Sezonul nu a început încă, așa că totul era închis. Mai bine, deoarece am reușit să profităm în liniște de frumusețea locului.

La câțiva metri de mal e o insuliță foarte simpatică.

Rusalka

De aici am plecat spre Balcic.

Am oprit întâi pe faleză să ne plimbăm puțin.

Pe o parte, cumva deasupra mării, sunt construite terase, iar pe cealaltă hoteluri.

Pe la toate terasele erau meniuri și în română.

Balcic

După aceea mers spre cunoscutul Castel al Reginei Maria și Grădina Botanică.

Mașina am lăsat-o într-o parcare cu plată, imposibil de ratat. Acum am plătit în leva, 2 pe oră, dar din ce știu de la vizitele anterioare, se poate plăti și în lei.

Pe drumul de le parcare spre intrarea la castel și grădina botanică sunt de o parte și de cealaltă terase și standuri cu suveniruri. Ca și în celelalte părți, meniurile la terase sunt și în română.

Castelul Reginei Maria – Balcic

Cum castelul îl mai văzusem de câteva ori și grădina botanică doar o dată, în urmă cu vreo 10 ani, și mai aveam doar jumătate de oră până se închideau ambele, am ales să vizităm grădina.

8 leva de adult și 3 de copil (7-18 ani). Pentru doi adulți și un copil veneau 19 leva. Am dat 20, mi-a dat biletele și mi-a zis în spaniolă să am grijă că se închide curând. Niciun gest să încerce să îmi dea restul 😂

Grădina e ok, dar nu m-a dat pe spate. Mulți cactuși și cam atât. Din punctul meu de vedere nu își merită banii, poate alții au altă părere… Mai mult mi-au plăcut grădinile din jurul castelului 🙂

Programul de vizitare este în fiecare zi de la 8:00 la 20:00, în perioada mai-august. În aprilie și septembrie este deschis în fiecare zi de la 8:30 la 19:00, în octombrie de la 8:30 la 18:00, iar în perioada noiembrie-martie de la 8:30 la 17:00.

În niciun loc dintre cele patru vizitate nu recomand să mergeți pentru plajă. Nu prea există zone cu nisip, și acolo unde găsiți, locul e foarte strâmpt. Dar sunt locuri perfecte pentru plimbare 🙂

Dacă vreți plajă în zonă, puteți merge la Balota. Nu am mai fost acum, ci anul trecut. Și nu pentru plajă (oricum era toamnă), ci pentru  admira peisajul 🙂

Balota

Aceasta e la 25 km de Tyulenovo, pe drumul dinspre Balgarevo spre Kaliakra, se face la un moment dat o stradă la stânga. E o singură cale de acces spre plajă, ușor de găsit cu Google maps. Ultima parte a drumului e destul de proastă, vreo 7-800m.

Tot în zonă e Cap Kaliakra, ce nu trebuie ratat. La fel, nu am mai oprit acum, dar am fost de câteva ori în trecut.

Cap Kaliakra

Drumul 9 din Bulgaria, de la vamă până în Balchik, e foarte bun.

Drumul 901 din Shabla până în Tyulenovo, și mai departe spre Balgarevo, e destul de denivelat, mai sunt și ceva gropi, însă per total acceptabil. Din Balgarevo spre Kavarna e foarte prost, se lucrează la el.

În total, cu plecare din Constanța, am făcut 280 km și vreo 9 ore.